Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

neurofisiologi

#pengalaman yang sangat osem.

For these two days, i am participating in kursus teknik menghafaz menggunakan teknik neurofisiologi.
Mula-mula tu memang aku xmo pergi disebabkan oleh beberapa alasan. Tapi, lastly mungkin takdir Allah swt, aku berada di dalam kursus tu selama 2 hari.
Output dari kursus tu sekarang, aku dapat menghafaz 10 ayat dari surah An-Naba, my fav surah dan lengkap dengan teknik menghafaz menggunakan teknik neurofisiologi. Apa tu? Aku pun penat mo explain, apa kata kita google dulu. Hik3

Testimoni peserta :
“Sebagai manusia biasa, mungkin kita xpernah fikir kita akan dapat menghafaz ayat2 al-Quran macam pelajar tahfiz di sekolah pondok, madrasah, pusat tahfiz etc. Tapi, jujur dan terus terang, bila didedahkan dengan hafazan menggunakan teknik neurofisiologi ni, ya Allah! Bukan saja nama surah, bilangan surah, ayat-ayat setiap surah boleh dihafaz, bahkan kita boleh jadikan otak kita macam komputer. Bila disebut sila baca ayat 3 surah An- Naba, kita boleh terus pick up and take out ayat tu terus dibaca! Bukan itu jak, yang sangat mengkagumkan, bila orang lain baca sepotong ayat dari ayat yang kita hafal, kita boleh tahu itu ayat ke berapa!Osem dan amazing bukan?”

Ok, stop stop stop. Itu sedikit pengalaman aku ikut kursus menggunakan teknik neurofisiologi untuk menghafaz. Aku xpernah sangka, pengalaman begini osem dan amazing yang aku akan dapat. Alhamdulillah. Ouh, u wanna know what course i am taking? U can google it. Benda tu sangat famous. Sebenarnya aku malas mau promote, ini teknik pemasaran, konon laaa~ Hak3


22-25 Mei 2015, i will be at Kuala Lumpur. Sebenarnya, semua benda ni aku ndak plan pun tapi kawan2 aku punya idea gila-gila yang selalu ungkapkan ayat ni,
“xpa, rezeki tu ada di mana-mana pun. Yakin” Yes, keyakinan tu lah juga yang buat aku survive sampai sekarang. Semua akan rasa benda tu, aku sudah rasa dan mudah-mudahan Allah swt bagi kamu kamu kamu dan kamu juga peluang untuk mengaplikasikan sifat tawakkal dan yakin tu.


Okay lah, memandangkan i can’t stop sneezing, and my eyes is full with tears so i think i shud stop this post here. My nose is getting worst sebab menu di kursus tadi udang udang udang, and i forgot that my nose was very sensitive organ. Jadi, akibatnya sekarang aku bersahabat baik dengan tisu 1Malaysia harga RM1.00. Satu Mesia!
See you soon and i hope that i can continuously posting and updating this classic blog.
Salam.

Love,
me

No comments:

Post a Comment