Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Alahai Bola

Assalamu'alaikum! ^_^

Pagi ni, jam menunjukkan 6.09am.
I cannot sleep sebab memang tidak boleh tidur selepas solat Subuh kan.
Lagipun, during my Subuh prayer just now, my nose was bleeding after tahiyyat.

Reminder from Allah, right? :)
Ya Allah, thanks for this. I am started to think deeply. You know what Im thinking after I saw the blood flowing derasly from my nose??!!

This :

"Aku ada penyakit kah?
Kenapa bila duduk di hostel ni, hidung aku selalu berdarah.
Baik aku taubat cepat-cepat.Aku ndak mau masuk neraka."

It is a normal situation right?
Maybe, I have been influenced a lot by movie or drama coz lots of movie and drama that I've watched selalu begitu.
Bila sakit, kadang-kadang watak tu akan meninggal waktu sujud ketika solat. Ada yang lebih menyedihkan, dia akan mati lepas dia berperangai pelik. Kata orang, orang yang dah nak dekat mati ni perangai dia pelik sikit bila dia dekat-dekat mau mati. Betul kan? Hehe.

Okeh.

Semalam, ramai orang cakap pasal bola.
Ramai orang sorak sini sana. Aku tekanan dengar pelajar dari universiti aku kumpul beramai-ramai di kafe. Lepas tu, bila goal diorang akan tiba-tiba..

YEAAHHHHHH!!!! UWAAARRGGGHHHHH!!!

You know what, the most annoying is..
Suara perempuan dan wanita lebih kedengaran dari suara lelaki.
Telinga aku bingit dengar teriakan-teriakan wanita di sana.

Bila belek-belek facebook, ada seorang sahabat post status.
Ada tarbiyah,
tiada tarbiyah,
depan bola,
semua sama.

Lepas tu ada lagi seorang sahabat post.
Kita ibarat pemain bola.
Hanya 11 orang sahaja yang berusaha menjaringkan gol.
Beribu-ribu yang lain hanya sebagai penyokong.
Begitulah juga Islam,
Ramai yang menyokong kerja-kerja Islam,
Tetapi..
Tidak ramai yang mahu menjadi pekerja yang rela bekerja untuk kemenangan Islam.

So sweet kan.
Dalam ramai-ramai orang post tentang bola,
akhirnya ada juga sahabat yang post tentang
tarbiyah.

Itulah pentingnya bersahabat dengan mereka yang mencintai agama.
Harumannya akan merebak kepada orang lain.

Sedang mereka bersorak-sorak merai kemenangan di luar sana,
aku menguzlahkan diri melukis kartun-kartun menggunakan paint.
Tadaaaaaaa!!


What? Tabarruj. Ups. Orait. Hehe!

Jumpa lagi kalau aku tidak menjadi mayat.

'(._.)'






No comments:

Post a Comment