Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

The Most Memorable

Assalamu'alaikum.
Agak lama aku tidak mengupdate belog ini rupanya.
Bukan apa,tetapi keyakinanku sedikit goyah.
Ceritanya bermula begini..

Pada suatu hari,
Selepas habis kelas BI,
Aku dgn sorang kawan aku ni lalu sebuah tingkap sliding kaler gelap tu.
Lepas tu, aku ambil kesempatan untuk mencomelkan tudung aku.
Aku senyum depan cermin sendiri,tengok gigi(manatau ada lada).
Then,
Kawan aku tepuk2 bahu aku dengan cepat.
Aku panic. Aku tanya dia kenapa.

Lepas tu dengan selamba dia cakap..

"Kau perasan tak ada orang di sebalik cermin tu?"

Gulp! Okeh. Aku sudah rasa pelik. Hantu kah?
Mana ada hantu siang2 macam ni!

Then, I opened my eyes bulatly and jelasly,
You know what.. :(


Theres a boy sitting near the sliding window, closed his face..
And..
Theres a group of female students waving their hand and laugh!!

Ouh no!! Im get embarassed!! :(



Kenapa lah aku boleh ndak sedar ada orang di dalam bilik tu.
Kenapa lah aku ndak pergi toilet utk touch-up.
Kenapa lah aku ndak cek dulu sebelum aku buat senaman muka yang memalukan aku. Kenapa..

Okeh, sekarang ambil pengajaran.
Umat Islam tidak akan jatuh ke lubang sebanyak dua kali kan?
Kali ini, aku akan lebih berhati-hati. Aku tidak akan melihat biarpun sekilas pandang ke mana-mana cermin sliding yang gelap selepas ini.



Huh.

Okeh la.
Sebenarnya memang susah mahu cover malu kan.
Apa pun, take your time. Maybe ada sesuatu ilmu yang ALLAH mahu bagi.
Macam kawan aku selalu pesan;

"ALLAH bagi kita masalah untuk bagi kita ilmu"

Betul kan?
Tepuk dada, tanya la iman!

Selamat berjumpa lagi di posting yang akan datang.
Semoga semua comel2 sentiasa soleh dan solehah bukan sahaja di hadapan manusia,malahan di hadapan ALLAH swt.

Salam!

No comments:

Post a Comment