Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Sebelum Terlupa

Hai, coming back! ^^
Assalamu'alaikum wbt.


Just now, aku lupa untuk share pengalaman sewaktu Karnival KOKUM 2011. 
 Actually, budak first year kena pilih salah satu kos dari bahagian KOKUM untuk cukupkan jam kredit. Tapi ada juga pelajar first year yang xperlu ambik KOKUM. Lepas tu, akhir semester I, akan ada karnival untuk mempersembahkan apa yang kami dapat dari kursus yang diambil. More to sharing sebab kami kena buka gerai,promote booth masing2, lepas tu bagi penjelasan dengan pelawat2 yang datang.

 And, you know what course that I am taking?

PENGURUSAN  MASJID DAN JENAZAH. 


YA! BETUL!
Kenapa pilih kos ni? Sebab..

1. Aku sayang masjid.
2. Aku suka bergaul dengan orang2 yang suka pergi masjid.
3. Aku sayang orang2 yang sayang Allah, Agama Allah, dan Rasulullah           
   saw.
4. Bila ahli keluarga aku mati nanti, aku boleh uruskan jenazah diorang.
5. Aku boleh ajar family members aku tentang pengurusan jenazah.

And there are many reason, nanti kalau ada masa aku tambah. :P
Mula-mula ambil kos ni, satu perkara yang aku risaukan. MENGHAFAL. Aku lemah dalam bab2 hafalan. Sebab tu sampai sekarang, surah As-Saff aku hafal xsampai separuh. I am sorry Kakak. Err..

Tapi, aku sedang berusaha. Sekarang aku adalah insan yang paling bahagia sebab aku ingat mengurus jenazah ni susah. 
Sebab banyak ayat2, niat, doa dan step2 yang perlu diingat. 
Tapi, akhirnya berkat kesungguhan aku menghafal dan Allah redha dengan ilmu ini ditambah dengan restu Ustadz dan Mama Baba,

ALHAMDULILLAH!
Aku kini yakin aku boleh mengurus jenazah!

Persembahkan booth Pengurusan Masjid&Jenazah.
Enjoy it! 



P/S: I will share pakej 3 in 1(mandi+kafan+kebumi) jenazah yang diajar kepada kami satu hari nanti. InshaALLAH, xsusah mana pun. 

No comments:

Post a Comment