Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Assalamu'alaikum wbt. 

Begitu giat jari ini menaip.
Begitulah , apabila cuti sudah bermula dan lapang daripada kuliah , assignment , dan kelas tutorial  yang menjadi rutin saban hari , makan hidupku akan lebih tertumpu ke dunia penulisan. Memang sejak dahulu aku bercita-cita untuk menjadi penulis. Aku mempunyai pelbagai cerita untuk dibukukan. Namun, apakan daya semua hanya berhenti di pertengahan jalan . Aku semakin tumpul dalam membina idea.

(eh, kejap.ini ayat novel kan?haha)

Okeh okeh okeh. Itu cuma pemanas sahaje. Sebenarnya aku memang minat sangat menulis dan melukis. Melukis ? Boleh lah sikit-sikit sebab waktu ambil STPM dulu , demi mendapat pointer yang tinggi , aku pilih subjek yang ringan. Antaranya ialah ;

Bahasa Melayu, Sejarah, Pendidikan Seni Visual , dan Pengajian AM.

You know what ?
Mula-mula , aku ditempatkan dalam kelas Ekonomi. 
Pergh ! 
Aku sendiri akan K.O kalau aku masuk kelas tu. 
Bak kata pepatah,
menyerah sebelum bertarung. Hihi
Pengajian AM, Pengajian Perniagaan, Ekonomi(mikro+makro), Sejarah.
Hah ! Ambik mung. But, I have rejected all of that.
Sebab aku tahu, I will not be able to telan semua benda-benda tu, lebih-lebih lagi bila melibatkan nombor. Biasalah, kalau sudah xminat subjek Matematik. 
So, aku ambil keputusan untuk ambil subjek yang ringan 
supaya aku senang score.(biarpun xdapat jugak score.hihi)

And now , Alhamdulillah. Aku bersyukur. Anugerah yang tidak disangka-sangka. ALLAH swt berikan aku peluang menjejakkan kaki dan menjadi pelajar universiti.

Salah satu daripada kebesaran ALLAH swt. Aku merasa nikmat kasih sayang ALLAH swt. Memang betul apa yang sahabat aku cakap.

"ALLAH swt bagi apa yang kita perlu, 
bukannya bagi apa yang kita mahu."

And now, I want to create a short story/cerpen.
Aku ingin menggunakan waktu yang ada untuk menyumbang kepada perkembangan Islam. Novel Islamik ? Hmm
Not totally Islamic kot sebab aku pun masih mencari ilmu.
Apa yang pasti aku mau orang lain memahami betapa indahnya agama Islam.

Di sini aku selitkan beberapa contoh keindahan agama Islam dari segi sosial. Semua yang diaturkan oleh ALLAH swt sebenarnya ada hikmah yang baik.
Sama ada kita sedar atau tidak, dan terima atau tidak.
TAKBIR ! ! !

p/s : catatan di bawah ini dipetik dari blog Cik Yuyushira. (one of my ninja)


Selamat bertemu lagi ! !

2 comments:

  1. saya pon x minat math.tp asyik jumpa dgn math je. sjak dr stpm smpi kat u. -.-

    ReplyDelete
  2. haha.maths tu suka kat syuesyada la tu..hihi

    ReplyDelete