Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Durio Zibethinus Murr



Assalamu'alaikum wbt anda-anda di luar sana !


Bertemu lagi dalam posting kali ni .
What I want to share for today is . .

Durio Zibethinus Murr .


Errk ? Hewan apa tu ? ? Baca jer lah ! Hihi


Waktu pagi tadi , my Baba xada di rumah. Then, I asked one of my siblings.


Me : Mana Baba ?
 
Her : Kau mau tau Baba pegi mana ? ?(sengaja buat aku suspen)

Me : Mana ? Baba pegi mana ? ?(curious)

Her : Baba pegi borong buah durian! ! ! (dengan suara yang mengejutkan)

Me : Hoyeaaahhh ! ! (pura2 terkejut dan gembira xterkata)



Hah , ni dia Durio Zibethinus Murr(latin) !
Mesti ramai tertanya-tanya kenapa kami eksaited kalau ada buah durian ni. Sebab , kalau di Negeri Bawah Bayu ni, buah durian mahal sangat-sangat !
 
1KG = RM10.00


agak-agak, kalau di Sabah lah kan, harga sebakul durian ni berapa yaa ? hihi
Thats true !Kalau di Tanah Melayu tu, kawan aku cakap durian manyaakk murah woh. \Kadang-kadang boleh dapat satu bakul harga sepuluh ringgit. Haaa.. Hebat kan?
So, moral of the value,

tanamlah pokok durian wahai penduduk Negeri Bawah Bayu ! !
Hihi.
Tadi , semua orang xmakan malam kecuali my Baba, my Hero.

Aku dengan lagi dua orang adik aku(yann&ira) melantak buah durian di dapur. Masing-masing berlumba siapa dapat makan durian paling banyak.Then, I cant hold it anymore. Finally aku menyerah dengan geng-geng pemakan durian terhebat itu . Aku jilat jari aku(sunnah Nabi saw kan), lepas tu aku chawww sambil diorang tu gelakkan aku. . . . .

Okeh lah. Sampai sini sahaje lah.
Doakan semoga buah durian yang aku makan tadi xberi apa-apa kesan!
See you at the next posting, InshaALLAH.



No comments:

Post a Comment