Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Give Me Back



Assalamu'alaikum wbt.
Urgh !! I hate this. I didn't get enough sleep. When I didnt get enough sleep, I will sneezing for whole day and if I am 'lucky', I will get a flu. So, pi la tidur, buat apa blogging pulak? Kata tuan puan ABC. Masalahnya, I cant sleep as I have a guest. You know what, actually I am not very comfortable or enjoyable my day when there is someone I didn't really closed to@strangers entering my bedroom, using my own stuff such as my pillows, my blankets, cuddling my pooh, and controlling the space in my room.. And what I dislike the most is she is my sister's buddy. Not mine !
Yes, you are right. I am little bit selfish person right ?
But, how can I face this situation ?
I cant tell that person that I don't like her coming and staying for many days at my home. I have my own privacy and I am very dont like when someone ruined it all.


My Mama said,
"Kalau kau buat orang macam tu, nanti orang akan buat yang sama dengan kau, kau mau??"


But, Mak..
I am really verrrryyyyv sorry kalau dalam hal ni. I cant share anything kecuali dengan hamba-hamba Allah yang rapat dengan aku. Okeh, aku mahu jadi cool. Tapi sejauh mana aku boleh jadi cool??? Aku selalu bertarung antara nafsu kemarahan aku bila aku tengok bilik aku bersepah, kain telekung berterabur, tingkap bilik aku terbuka, waktu solat ada background music korea, bila aku tidur ada orang ketawa sampai pukul satu pagi.


And the unstoppable conversation in my brain is, my haters heart said :




"Kenapa aku kena layan dia sedangkan dia kawan kakak aku?
kenapa kakak aku xlayan dia sama seperti layanan bila bf(boyfriend) dia datang rumah ?
Kenapa dia buat kawan dia macam xwujud?
Bila bf dia datang rumah, dia siap-siap buat makanan, hidangkan teh, makan sama-sama, tengok tv sama-sama, but semua tu totally different bila kawan sekuliah dia datang.
Ini yang buat aku lebih annoying.

So, dont ask me bila nampak aku agak kurang mesra dengan bf kakak aku atau adik2 aku."
Cuma satu aku minta, jangan ganggu ketenteraman jiwa aku. I have second child syndrome, so be tolerate with me. Cukup lah dengan privacy yang dirampas bila bf2 kakak dengan adik aku datang rumah ni kadang2 secara mengejut, lepas tu tanpa rasa bersalah datang lagi esok hari. Please ! Jangan rampas privasi aku. Mungkin ini juga cara Allah swt didik hati aku yang kotor lagi hina ini kan. Tapi, aku memang gagal ujian ni. Aku memang xboleh bertoleransi kalau dengan tetamu yang berhari-hari rampas privasi aku. My room is mine. Not ours. Itu yang selalu aku tekankan. Aku xakan benarkan anyone rampas privasi aku. And, buat anda-anda yang comel di luar sana, aku memang respek bila kamu dapat hadapi situasi macam ni. But pity on me sebab I dont have that characteristics called sharing. 
See you at the next posting !
InshaALLAH.

No comments:

Post a Comment