Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Salam Maulidur Rasul



Assalamu'alaikum wbt.
 
Bagaimana hari anda?Okeh, semua sudah sedia maklum,
Hari ni hari ulangtahun kelahiran bagi Nabi Muhammad saw.Ya ALLAH, ku panjatkan kesyukuran kerana menjadikan aku umat Nabi Muhammad saw.

Aku bersyukur kerana menjadi hamba kepada Tuhan yang disembah oleh Nabi Ibrahim, Nabi Musa dan Nabi Isa serta Nabi Muhammad saw.Aku bersyukur kerana ALLAH masih menyayangiku biarpun aku sudah banyak mengabaikan perintahNya.Ya ALLAH, andai Rasulullah saw masih ada, aku malu untuk bertemu Baginda saw.Masih banyak sunnah Baginda saw yang tidak dapat aku tunaikan.Teringat satu soalan yang pernah diajukan oleh seorang Kakak Fesilitator bila aku mengikuti salah satu program untuk mendidik hati kotor ini.
Katanya;"Andai Rasulullah saw masih ada, dan berada di hadapan adik2, apa yang adik2 akan ucapkan kepada Rasulullah saw?"
Aku sebak. Aku tidak tertanggung kesedihan itu. Aku bersama peserta-peserta lain terus menitiskan airmata akibat terlalu sedih.Secara tidak aku sedari, aku pun terus menjawab.
 
"Ya Rasulullah, jangan tinggalkan kami lagi.."
 
Begitu sebak suasana itu. Aku begitu rindu untuk bertemu Rasulullah saw biarpun aku tahu mungkin aku tidak layak kerana Rasulullah pasti akan sedih melihat keadaan umatnya pada hari ini, terutamanya aku yang jauh untuk mencapai syurga ALLAH swt.
Di sini, aku mahu kongsikan salah satu video oleh penyanyi Maher Zain.First time aku tengok video ni, airmata aku menitis. Aku teringat semua kebaikan Rasulullah saw yang pernah diceritakan kepada aku. Aku jauh bebeza dari semua itu. Aku malu kepada ALLAH swt dan Rasulullah saw.
Antaranya kebaikan Rasulullah saw yang pernah diceritakan kepada aku ialah;Saat Rasulullah saw solat, cucu Rasulullah saw naik atas belakang Baginda saw, Baginda saw sujud dengan lama sebab xmahu cucu Baginda saw jatuh. Penyanyangnya Rasulullah saw sebagai seorang datuk.
Selain tu, ada juga diselitkan saat Rasulullah saw berlumba lari dengan Saidatina Aisha. Romantiknya Rasulullah saw sebagai suami.Lepas tu, ada juga ditayangkan saat Rasulullah saw dilemparkan najis oleh seorang Yahudi, tetapi Rasulullah saw tidak pernah marah kepada Yahudi tersebut, malahan Baginda saw melawat Yahudi itu ketika Yahudi itu jatuh sakit.
Begitu indah akhlak Rasulullah saw kan. Aku mahu menikmati kebaikan sebegitu rupa. Tapi, layakkah aku ? Sedangkan aku susah untuk mengasihi orang lain, inikan ingin dikasihi. Tapi, aku sedang berusaha melawan dan menghapuskan karat-karat jahiliyyah ini.Bukan sehari dua diperlukan, tetapi memerlukan masa yang agak panjang disebabkan aku bukan membesar dalam keluarga yang mengenal Islam, dan akhirnya dipilih ALLAH swt untuk menjadi person-in-charge atau duta untuk memperkenalkan Islam kepada ahli keluarga aku.Apa pun, doakan supaya aku continuosly(istiqamah)dalam mendidik hati ini dan dapat menjadi hamba yang awesome di mata ALLAH swt kelak kerana aku umat Nabi Muhammad saw !Okay, jom watch this video together.
 
Pesanan dari My Mama,
Buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat.
Adakah itu aku?
 :(

Ampuni dosaku Ya ALLAH.




In a time of darkness and greed

It is your light that we need
You came to teach us how to live
Muhammad Ya Rasool Allah

You were so caring and kind
Your soul was full of light
You are the best of mankind
Muhammad Khaira Khalqillah
Sallu ‘ala Rasulillah, Habib Al Mustafa
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

From luxury you turned away
And all night you would pray
Truthful in every word you say
Muhammad Ya Rasul Allah

Your face was brighter than the sun
Your beauty equaled by none
You are Allah’s Chosen One
Muhammad Khaira Khalqillah
Sallu ‘ala Rasulillah, Habib Al Mustafa
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

I will try to follow your way
And do my best to live my life
As you taught me
I pray to be close to you
On that day and see you smile
When you see me
Sallu ‘ala Rasulillah, Habibil Mustafa
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

Sallu ‘ala Rasulillah, Habibi Mustafa
Peace be upon The Messenger
The Chosen One

No comments:

Post a Comment