Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Insan yang Bernama Kakak.


Assalamu'alaikum wbt.

"Kak Pi, kau tahu kah kenapa aku post benda ni?
Sebab aku ndak mahu apa yang berlaku dengan kita, berlaku dengan adik beradik yang lain."

my besties 
Okey, setelah berkali2 kawan aku tanya khabar aku, at last aku ceritakan semua.
I AM NOT OKAY. 
Aku tahu memang semua pelik dengan status aku baru-baru ni kan.
Okay, di sini penjelasan supaya semua ndak salah faham lagi.

Post 1 :
my post on fb
-post ni terkeluar sebab sekarang aku mendiamkan diri, banyak menghabiskan masa di bilik,
kurang berkomunikasi dengan Mama.Ini untuk mengelakkan aku daripada bertembung dengan Kakak aku mahupun terpaksa berpura-pura yang I am nothing.
 Lepas tu, satu hari tu, Mama aku cakap mcm tu.
So, thats the answer!

Lepas tu, tiba-tiba pula Kakak aku comment??
Without she knows that, she is the main reason why I am avoiding my Mum and my family all this while??

selipar domo : me
yup, she is the source of this problem. lepas tu, boleh pula dia buat macam tiada apa-apa berlaku, sebab
bukan dia yang kena tampar kan?
Ok, I admit that now im mentally abuse by my own fresh blood, my sister.
Sejak perang saudara yang berlaku hari tu, lepas insiden aku ditampar oleh bapa sendiri sebab kesalahan yang dibuat oleh Kakak aku, aku mula hilang kepercayaan dengan Kakak Kandung sendiri, dengan semua orang. Kenyataan.
Satu minggu, baju aku basah menangis dalam bas. Selalu minta Encik Baba hantar dan ambil pergi kelas. 
Satu minggu, aku xmakan masakan Madam Mama.
Satu minggu aku di library dari pagi sampai petang, sebab tawar hati dengan my own sist
Satu minggu juga aku terperap dalam bilik.

I am trying to pretend that I am mentally stable eventhough I am not.
And, for your information, I just want to share this words. This is enough to tell what is actually im facing right now.

Yup. Dont misunderstood me when I am changed.
Aku mengaku, kelukaan akan membuatkan seseorang itu berubah.
I am suffering because of my own Sister.
And now I make a distance between us. Untuk mengelakkan kesakitan ini bertambah.
Untuk mengelakkan dendam ini menjadi barah. Apa pun berlaku, aku tetap teruskan hidup aku macam ni.
Siapa pun xboleh salahkan takdir kan. Tapi, apa yang pasti setakat ini, untuk maafkan dia adalah mustahil.


Ya, aku tau, aku salah.

So, Walk a mile in my shoes, see what I see, feel what I feel, THEN maybe you will understand why I do what I do.


Kalau Kakak kandung sendiri boleh buat aku macam ni, why must me respect her? 
Kalau dia mahu sepenuhnya kasih sayang parents aku, then keep on with that.
Apa yang aku rasa sekarang, hati aku tawar keras. Lagi-lagi bila baca status-status di FB dia yang ternyata menyindir aku. Its okay, kalau dia mahu buat aku nampak jahat di mata kawan2 dia, teruskan.
Aku mau buat apa kan. I have my own life. Aku sudah biasa nampak jahat di mata orang lain.
Kenapa aku perlu lawan? Biarlah apa orang fikir, aku ada cara tersendiri. 
Kalau dia ingat dia besar, aku punya ALLAH yang MAHA BESAR. 
Kalau dia mahu buli aku mentally, teruskan usaha. Mudah-mudahan ayat dia post di FB mampu buat aku lembut hati, mampu buat aku sedar aku memang salah. Mudah-mudahan ayat dia berjaya menunjukkan aku buruk di mata semua orang. Sorry sebab aku matang, Im not the old me. ^^


post selepas dia comment status aku. dont ask me why.
post yang yang ternyata terang-terangan dia tujukan untuk aku. sebab? i m islamic fashioned. and she knows me well.
and i am a munafik? she is an angel with her buayafren?
tapi, my lecturer said, kalau mau tau buah pisang tu masak, kena tengok kulit kan?
sebab tu, pepatah dont judge a book by its cover sudah tidak berguna.
akhlak adalah buah kepada aqidah. itu jak aku tau. ndak pula aku tau jangan pandang luaran tp dalaman.

Maaf sebab meluah begitu banyak emosi, but I want to make you wearing my shoes.
Dia post macam tu, untuk buat semua orang tahu sebenarnya aku yang bermasalah.

Dia post macam tu untuk buat semua orang tahu, aku adalah orang tersebut.
So, apa boleh buat? Dia mahu aku nampak buruk di mata manusia?
Just enjoy the show!




No comments:

Post a Comment