Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

14 Ogos 2013, Rabu

#mengantuk tahap superb.

  Salam kawan-kawan di luar sana! Bagaimana Aidilfitri anda? Agaknya meriah atau tidak? Aku macam biasa lah, sederhana dan seadanya itu perlu. Tahun ni, aku rasa banyak perbezaan dari raya-raya tahun lalu. Aku banyak ziarah menziarahi kawan-kawan sekelas dulu, berkumpul ramai-ramai. Tidak dilupakan juga aku ingin mencoretkan serangkap pantun khas untuk anda semua.

Kuih rempeyek dalam tin,
Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.
Kikikiki~

Ndak lama lagi kawan aku mahu melangsungkan perkahwinan atau dalam erti kata mudah, bakal menikah dan mendirikan masjid.
p/s : You, minta maaf sebab ndak dapat tolong banyak untuk walimah kau. Aku cuma mampu doakan yang terbaik untuk kau dengan zauj-to-be. (inshaAllah)

            Okay, mo cerita pasal hari raya tahun pun aku xmampu, banyak betul story yang will become a history. Nanti kalau aku on mode sepia, aku flashback lah balik. Haha. Itupun kalau aku ingat. Kadang2 aku ni diserang sudden amnesia. ^^

          Aku cuma mampu share benda ni jak. Aku jumpa dalam facebook. Sebenarnya bukan apa, untuk peringatan buat diri aku sendiri. Kalau benda-benda tulisan dalam blog ni memang susah untuk dipadam sebab aku rasa berharga, ianya hasil dari perahan otak dan tulisan aku sendiri. Jadi, 10 years later aku boleh tengok perkembangan kognitif aku whether it’s getting better or worse. Hihihi~ Lucu juga sebenarnya bila aku tengok style aku menulis pada satu zaman dahulu, maklumlah tiada identiti. Macam lah sekarang ni ada identiti kan. Ha ha ha. Sebenarnya aku mengantuk. Tapi aku degil juga mo update belog yang terbiar sepi ni. At least, aku ndak sunyi kan. Aku mahu jadi penulis ummah tapi bagaimana? Kadang-kadang aku rasa belog aku ni little bit personal, tapi apa-apa lah. I will learn more. J Ndak sangka aku kuat membebel kan. Fuhh~ Tapi aku harap, kamu kamu and kamu dapat juga sedikit sebanyak pengajaran atau input bila membaca N3 aku ni. Macam lah ramai yang membaca. Kuang3. Hmm, ok lah. I leave you with this short text. Enjoy it, little bit sarcastic but I don’t know why I love to share it for us. See ya!

Nota kaki : siap ditaip pada 11.55pm, 14 Ogos 2013 (Rabu). lambat post dalam belog sebab broadband habis quota.
scroll bawah
lagi 
lagi bawah
scroll lagi
ini bukan troll
scroll lagi
lagi lagi lagi
lagi scrolllll
scrollll
scroll bawah
lagi 
lagi bawah
scroll lagi
ini bukan troll
scroll lagi
lagi lagi lagi
lagi scrolllll
scrollll
scroll bawah
lagi 
lagi bawah
scroll lagi
ini bukan troll
scroll lagi
lagi lagi lagi
lagi scrolllll
scrollll

Tadamm~
Jangan marah, kita excercise jari yang semakin tembam di hari raya ini ye kawan2.

Tajuk : S E N S I T I F

Orang kita memang sensitif.
Orang kita memang sensitif dengan berita surau diguna oleh non-muslim, barusedar selama ini rumah-rumah Allah banyak yang sunyi.

Orang kita memang sensitif dengan berita tokoh agama mengamalkan poligami, baru sedar ramai rupanya selama ini anak-anak kita ramai berpacaran tanpa nikah tapi dah macam laki bini.

Orang kita memang sensitif dengan video menyambut raya sambil pegang anjing, baru sedar selama ini banyak adegan lelaki perempuan bukan muhrim berpegang tangan berpeluk-pelukan setiap hari disiarkan di TV.

Orang kita memang sensitif dengan berita tulisan jawi dicetak terbalik, baru sedar selama ini AlQuran yang dicetak betul hanya hiasan almari.

Orang kita memang sensitif dengan isu gadis Melayu menyertai pertandingan ratu cantik tidak menutup aurat, baru sedar selama ini ramai gadis Melayu tanpa masuk pertandingan ratu cantik pun berpakaian begini.

Orang kita memang sensitif dengan berita DNA babi dalam makanan, baru perasan sebenarnya rokok yang ramai hisap memang sudah difatwakan haram selama ini.

Teguran dan muhasabah ini untuk diri sendiri,
Sayalah orang kita yang dimaksudkan ini,
Tidak perlu terasa di dalam hati
hasil karya yang di copy dari :


Afyan Mat Rawi, 

Jasin, Melaka. 
6 Syawal 1434, 
13 Ogos 2013.

No comments:

Post a Comment