Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Oh Mr.Freedom

Assalamu'alaikum wbt!
Lama sudah xpost something di blog ni.
Harap-harap blog ni ndak terbiar macam tu jak.

Alhamdulillah, hari ni aku masih bernyawa. Masih diberi kesempatan untuk bertemu insang-insang tersayang(loghat Terengganu) dan masih berupaya untuk beribadat menyembah Allah swt.
Apa yang pasti, kini aku bahagia di rumahku syurgaku ini. 
Aku gembira bersama wajah-wajah kerinduan hamba.


Tapi, perkara yang amat menggembirakan aku bila orang yang I am not like very much sudah pulang ke tempat asalnya. I feel freedom !
 Itupun dia pulang tanpa bagitahu orang rumah. 
Lastly, dia sent an SMS tell that she will no longer stay at our home. Very simple right. Aku xtau lah mau ulas apa lagi. I am sick with her. Cukuplah kesengsaraan aku selama hampir sebulan dia di rumah kami. Makan tidur, xreti basuh pinggan, bersarang dalam bilik, menghancurkan bilik aku tanpa sepatah kata maaf, 
keluar rumah ikut suka hati, datang balik lepas tu buat muka dengan penghuni rumah ni. Apa yang pasti, dia dapat menghidu sikap dingin aku. Memang lah. 
Aku seharusnya dan wajar bersikap begitu sebab dia menetap dalam bilik aku hinggakan langsir tercabut, suka hati ubah kedudukan perabot dalam bilik aku, lantai penuh dengan plastik dan the most annoying part is dia makan dalam bilik aku, tinggalkan cawan di lantai !

So, kawan-kawan,
the moral value from this story is, kalau menumpang di rumah orang,

"biar mati akal jangan mati adab" 

Okeh, thats all.
Doakan kebahagiaan kita bersama.

2 comments:

  1. my mom said: kalau menumpang d rumah org,jangan d bilik ja. keluar la juga tolong2 apa yg patut, cnthnya memasak.
    haha. kan?

    ReplyDelete