Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Hafiz sakit~

Hi guys! Assalamu'alaikum wbt.
How are you? Alhamdulillah.
Hope that you are always in the pink of health yeah! (ayat yang selalu guna utk tulis karangan BI.kehkehkeh)

 Erkk?
 
Ok. Now I want to share about my day.
But first of all, I want to apologize if I had done something that offended you in this blog 
or outside the blog (mean that when we are communicate face to face).

Hari ni, dua paper exam sudah selesai, alhamdulillah.
So, tinggal lagi enam! Minggu depan jadual aku terus berderet.
Isnin-Jumaat, setiap hari aku kena duduki satu paper.
Ya ALLAH, permudahkan urusan dunia dan akhiratku. Amin.
Alhamduliilah juga, setakat ni memang Allah permudahkan urusan aku.
Aku dapat jawab paper dengan tenang dan yakin, dapat ulangkaji dengan lancar.
Tapi, xtahulah jawapan yang aku bagi betul atau ndak. Allahu'alam.
 At least, aku lega sebab dua kertas yang kira agak susah sudah berlalu.
Ahad ni, I am going back to hostel. Again and again. Urgh. (eh,xbaik mengeluh kan~)

Sebenarnya, saat ini dan detik ini aku hanya mengharapkan agar Allah memberi kesembuhan buat adik.
Adik demam. Adik mengadu sakit perut. Ya ALLAH, aku menangis tengok Adik macam tu.
Aku bukan Kakak yang kuat. Jaga adik pun xpandai. 
Tapi, aku bersyukur sangat Allah berikan aku peluang.
Peluang untuk mendidik seorang hambaNYA. 
Airmata aku menitis bila tengok budak-budak sakit, inikan lagi bila tengok
adik kandung sendiri yang baru berusia 2 tahun sakit. 
Ya ALLAH, sembuhkan adik. Sembuhkan adik. Sembuhkan adik.
Amin.

Ok lah. Setakat ini dulu. 
Teringat kata-kata senior;
"Apa yang baik itu dari Allah dan yang buruk itu juga dari Allah yang disandarkan kepada saya sendiri"

No comments:

Post a Comment