Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

Hi there!
Assalamu’alaikum wbt.
Now, Alhamdulillah. I am enjoying my new 2nd hand laptop. Ekeke.
Mula-mula tu, aku ada sedikit argument dengan Madam Mama dan Mr Baba tentang keputusan mau beli laptop 2nd hand ni.
They said that, aku patut beli yang harga RM500 ke bawah untuk beli 2nd hand laptop.
Lepas sedikit ketidaksamaan pendapat, aku diamkan pendapat aku. Biar ditelan masa.
And, last nite, I have a discussion with Madam Mama. I told her that I am now very desperate for having my own laptop or PC. I said that if they are disagreeing me, I will buy a 2nd hand PC.
Then, my Mama said, ikut suka kau lah.
Lepas tu aku panggil satu orang kawan sejak dari kecil yang expert tentang hardware and software.
Aku minta pendapat dia. Lastly, dia cakap dia jual laptop dia RM600.
Then, aku tanpa segan silu menawarkan diri untuk membeli.
Biarpun muka Madam Mama sudah menunjukkan isyarat tidak setuju. Hee~
Memang kadang-kadang, aku terpaksa fight untuk diri aku.
Sebab, aku rasa aku selalu ikut keputusan parents aku, and honestly, this trouble me so much.
Bukan menyesal, tapi at the age of 21, anda mungkin akan sedih bila our  future, our money and others bout us fully handle by our parents and at the same time we don’t want to be called anak durhaka. This will makes u sound grrrrrr.. Haha.
Btw, nampaknya memang agak serabut kan blog ni.
Apa pun tak boleh. Actually, I am not staying at the hostel nemore. J
So, tiap kali ada kelas, aku kena naik bas awam.
Dua kali tukar bas, memang menguji kecekalan mental dan fizikal.^^
But, now I am trying to be a new me! Setelah banyak dugaan, rintangan sepanjang sem ni,
aku cuba jadi hamba Allah yang lebih baik. Step by step.
But, for sure, not a drastic changes. Aku dihantui sebenarnya. Banyak benda yang berlegar-legar dalam otak aku sekarang. Aku rasa amat berserabut.
Ya ALLAH, berat sangat dugaan kali ini.
Sekarang, aku duduk di rumah sendiri. Tentu sekali akan lebih banyak benda yang menggoda aku.
Tapi, apa boleh buat, kuatkan iman melawan semua godaan. Kadang-kadang tewas dengan nafsu sendiri hinggakan aku pernah rasa menyesal.
Namun begitu, aku rasa tenang bila dekat dengan family. Hmm.
Aku rasa minggu ni minggu paling teruk berlaku sepanjang hidup aku.
Apa pun, just enjoy the show.
Salam.

No comments:

Post a Comment