Hamba ALLAH swt yang Luarbiasa !

18 Jun 2013, Selasa  
#post yg sudah lama di dalam laptop, tapi tidak di publish.

Aku telah dilamar..
Menjadi…
..
..
..
..
..
….
GURU TADIKA. Hihihi~
Sorry lah, saspen sikit kan intro posting kali ni. Setelah tamat sem 4, makan bermula lah cuti sem yang akan membuat aku fullblast bosan! Jadi, 18 Jun 2013 tu, aku pun menyumbangkan diri menjadi guru tadika di salah sebuah tadika yang berdekatan dengan rumah aku.

identiti tadika dirahsiakan untuk menjaga nama baik dan kesucian tadika. Konon. :P

Eh lupa, Apa khabar dan Assalamu’alaikum wbt kawan2??
Kalau xjawab dosa, kalau jawab, sayang. ^^

Bukan mengada-ngada, tapi bukankah salam itu mengeratkan kasih sayang umat dan menghilangkan sikap ego dalam diri insan? Hmm. 

Ok, mau cerita sikit tentang tadika yang jadi tempat aku berkhidmat sekarang. Budak-budak tadika di sini advance sangat-sangat. Sudah hafal macam-macam doa, surah dan lagu islamik. Fuuhhh~ Perhimpunan pagi 30minit, dorang boleh jadi guru buat aku! Dorang hafal hadis, juz amma, dan macam2 ada lah. Aku rasa malu, rasa rendah diri dengan budak2 dalam tadika ni. Dalam hati aku, Ya Allah, senang dorang menghafal. Sebab dorang masih suci dan tidak berlumur dosa seperti aku. L Waktu aku dulu, untuk hafal doa qunut pun ambil masa sebulan, itu pun terpaksa tampal doa qunut di dinding, jadi tiapkali solat subuh, mata aku akan terpandang kertas di dinding. Hmm. Dorang bertuah kan? Btw, apa pun aku harap aku boleh dapat ilmu yang berkat di sini. Bak kata orang, mengajar sambil belajar kan? Masih belum terlewat kan sebab menuntut ilmu biarlah hingga ke liang lahad. Oklah, penat jari ni sebab banyak buku budak untuk ditanda. Jumpa lagi. Salam ;)

# the end!

( aku xtau kenapa aku suka guna #. Comel mungkin? ^^)



No comments:

Post a Comment